ΑρχικήPromotionΚΙΝΑΛ: Τα σύνδρομα άρνησης της πραγματικότητας και η αυτογελoιοποίηση

ΚΙΝΑΛ: Τα σύνδρομα άρνησης της πραγματικότητας και η αυτογελoιοποίηση

Είχαμε συνηθίσει από τον ΣΥΡΙΖΑ να έρχονται κατά καιρούς δηλώσεις αμφισβήτησης των δημοσκοπήσεων, πότε λέγοντας ότι αποτυπώνουν στιγμιαίες εικόνες και ότι δεν έχουν σημασία και πότε φτάνοντας σε θεωρίες συνωμοσίας που πίσω τους βρίσκονταν συμφέροντα που «έστηναν» εις βάρος τους τις δημοσκοπήσεις. Με μια πρώτη ματιά θα διαπίστωνε κανείς άρνηση της πραγματικότητας, τα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών που επιβεβαίωσαν απόλυτα τις δημοσκοπήσεις έκαναν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να μετριάσουν αυτού του είδους την κριτική και να αναζητήσουν στο εσωτερικό τους τα προβλήματα.
Τους τελευταίους μήνες το τροπάριο αυτό άρχισαν να ακολουθούν σταδιακά τα στελέχη του ΚΙΝΑΛ, πότε βλέποντας κέντρα του Μαξίμου πίσω από τις δημοσκοπήσεις, πότε καθοδηγούμενες έρευνες για να παρουσιαστεί το κόμμα είτε ως δορυφόρος της ΝΔ, είτε του ΣΥΡΙΖΑ. Το αποκορύφωμα ήρθε εχθές από τον γραμματέα της Κ.Ο. του κόμματος, τον έμπειρο Βασίλη Κεγκέρογλου που κατηγόρησε ευθέως τον επικεφαλής της Metron Analysis, Στράτο Φαναρά για «φανταστική» δημοσκόπηση.

Με λίγα λόγια υποστήριξε ότι έβγαλε την έρευνα από το μυαλό του, ειδικά το στοιχείο εκείνο που καταγράφει την άποψη των ψηφοφόρων του ΚΙΝΑΛ για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και δείχνει ότι το 92% από αυτούς, έχει θετική γνώμη. Μάλιστα οι ψηφοφόροι του ΚΙΝΑΛ εμφανίζονται πιο θετικοί απέναντι στον πρωθυπουργό από ότι εκείνοι της ΝΔ, που το 88% από την δεξαμενή της, τον κρίνει θετικά.
Στο ΚΙΝΑΛ αντί να ψάξουν στρατηγική, προβλήματα στο εσωτερικό, στην επικοινωνία των μηνυμάτων του κόμματος και στην γλώσσα που χρησιμοποιούν για να τα μεταδώσουν προτίμησαν την εύκολη λύση της αναζήτησης, κέντρων που θέλουν να επηρεάσουν τις εξελίξεις. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που το κόμμα, προχώρησε στην παγκόσμια πρωτοτυπία να «αυτοτρολλαριστεί» με όρους διαδικτύου, βγάζοντας γραφικά που παρουσίαζαν την δημοφιλέστατη στο διαδίκτυο φωτό του Μπέρνι Σάντερς δίπλα στον ιδρυτή του κόμματος, Ανδρέα Παπανδρέου, την 3/9/1974.
Ίσως είναι καιρός να καταλάβουν ότι για αυτή την δουλειά υπάρχουν οι σελίδες με χιουμοριστικό περιεχόμενο που επιλέγουν συχνά το ΠΑΣΟΚ για να το συνδέσουν με μια κιτς αισθητική και τον εύκολο πλουτισμό. Δεν χρειάζεται το ίδιο το κόμμα να τους παίρνει την δουλειά, όχι για λόγους σοβαροφάνειας απλά γιατί τα κόμματα που γίνονται αφορμή για να γελούν οι πολίτες, δεν σημαίνει κιόλας ότι ψηφίζονται από αυτούς, για τις ευχάριστες στιγμές που τους χάρισαν.
Το πρόβλημα λοιπόν δεν το έχουν οι δημοσκόποι, αλλά τα στελέχη που επιλέγουν μια εντελώς λανθασμένη στρατηγική επικοινωνίας των μηνυμάτων του κόμματος, με αισθητική 80΄ς, είτε τους αρέσει, είτε όχι βρισκόμαστε στο 2021 και δεν κερδίζει ο πιο γραφικός αλλά ο πιο αποτελεσματικός.