Μοτοδυναμική: Οι πωλήσεις Yamaha και Porsche έσωσαν την παρτίδα στο 6μηνο

στην Οικονομία
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Μέρος των απωλειών, που κατέγραψαν το α’ εξάμηνο του 2020 οι μισθώσεις αυτοκινήτων της Sixt, κατάφερε να απορροφήσει η Μοτοδυναμική, πετυχαίνοντας αύξηση των πωλήσεων οχημάτων, τύπου Yamaha και Porsche, παρά την πανδημία.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τις σχετικές οικονομικές καταστάσεις, τα έσοδα από τις επίμαχες μάρκες αυξήθηκαν κατά περίπου 2% σε ετήσια βάση, «αγγίζοντας» τα 30,07 εκατ. ευρώ τους πρώτους έξι μήνες του 2020 έναντι 29,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Στον αντίποδα, ο τζίρος από τη δραστηριότητα της Sixt μειώθηκε κατά 60% – από 9,48 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο πέρυσι σε 3,73 εκατ. ευρώ εφέτος. «Με την ενοποίηση της Λάϊον Ρένταλ (εταιρεία ενοικίασης αυτοκίνητων, η οποία εκπροσωπεί τον γερμανικό οίκο Sixt GmbH) ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2020 διαμορφώθηκε σε 33,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μία μείωση 13,7% σε σύγκριση με το 2019. Για τον Όμιλο (εξαιρουμένης της Λάϊον Ρένταλ) το α’ εξάμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 30,1 εκατ. ευρώ έναντι 29,7 εκατ. ευρώ το 2019, σημειώνοντας αύξηση 1,4%», επισημαίνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν κατά 4,2%, ‘αγγίζοντας’ το 1,4 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Σωτήρη Χατζίκο, το 2020 είναι αναμφισβήτητα μία δύσκολη χρονιά, γεμάτη προκλήσεις. «Μας ικανοποιεί η ανθεκτικότητα της Yamaha και της Porsche σε μία ασταθή αγορά, αλλά και η διατήρηση του EBITDA του Ομίλου πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019, παρά τη βίαιη υποχώρηση της Sixt. Προσδοκούμε σε μερική ανάκαμψη του τουρισμού τους επόμενους μήνες, που θα οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση  στα αποτελέσματα του Ομίλου», δήλωσε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται πως η Μοτοδυναμική, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1992, με αντικείμενο την εισαγωγή, αντιπροσώπευση, διανομή και εμπορία αυτοκινήτων, μηχανοκίνητων δικύκλων και προϊόντων θάλασσας (εξωλέμβιες μηχανές, φουσκωτά σκάφη και jet θάλασσας), ανταλλακτικών και λιπαντικών, μέσω συμβάσεων, που έχει συνάψει με την εταιρεία Yamaha Motor Europe N.V. (θυγατρική της εδρεύουσας στην Ιαπωνία Yamaha Motor Co.) έχει το δικαίωμα αποκλειστικής διανομής των προϊόντων της Yamaha Motor Co. σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και Μολδαβία, καθώς και των προϊόντων συνδεδεμένων με αυτήν εταιρειών. Οι συμβάσεις αυτές, για όλες τις χώρες, ανανεώθηκαν και εκτείνονται πλέον μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021. Στο μεταξύ, εντός του Απριλίου 2011 η Μοτοδυναμική ολοκλήρωσε τη συμφωνία συνεργασίας και υπέγραψε τις σχετικές συμβάσεις για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της εταιρείας Porsche AG στην Ελλάδα, ενώ από τις 30 Νοεμβρίου 2018 συμμετέχει στην Λάϊον Ρένταλ Α.Ε..

Προοπτικές

«Τα μεγέθη των δραστηριοτήτων Yamaha και Porsche κατά το γ’ τρίμηνο αναμένονται περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ υπάρχει προβληματισμός για το δ’ τρίμηνο, όπου αναμένεται η επίδραση της ύφεσης και της επακόλουθης υποχώρησης του διαθεσίμου εισοδήματος στην Ελλάδα», τονίζει η διοίκηση της εισηγμένης, προσθέτοντας πως για την Sixt η τουριστική δραστηριότητα του γ’ τριμήνου αναμένεται να βελτιώσει το ποσοστό των σημαντικών απωλειών του α’ εξαμήνου. «Σε κάθε περίπτωση θα εξακολουθήσουμε την εστίαση στον περιορισμό των εξόδων και την βελτιστοποίηση των χρηματοροών», καταλήγει.

Όπως αναφέρεται, άλλωστε, στις οικονομικές καταστάσεις, προκειμένου να προφυλάξει την επιχειρηματική του αποτελεσματικότητα έναντι των επιπτώσεων του COVID-19 και της αβεβαιότητας, που προκλήθηκε, ο Όμιλος προχώρησε σε ενέργειες, όπως: περιορισμός των εξόδων, αναστολές συμβάσεων εργασίας, διαπραγμάτευση με τους κύριους προμηθευτές του για μείωση των εξόδων, αναβολή των επενδυτικών του πλάνων και βελτιστοποίηση των ταμειακών του ροών. Ως αποτέλεσμα, διασφάλισε την επιχειρησιακή του συνέχεια για την περίοδο της πανδημίας, αλλά και μελλοντικά.

Όσον αφορά στη ρευστότητα, η μητρική εταιρεία και ο Όμιλος δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ διαθέτουν ικανή πιστοληπτική ικανότητα, γεγονός, που επιβεβαιώνεται από το ύψος των πιστωτικών γραμμών, οι οποίες, στις 30 Ιουνίου 2020 ανέρχονταν σε 17,5 εκατ. ευρώ και 47,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Από τα εν λόγω ποσά δε, έχει γίνει χρήση ποσοστού 26% και 52% από εταιρεία και Όμιλο, λαμβάνοντας υπόψη και τα ταμειακά διαθέσιμα.

Facebook Comments

Τελευταια από Οικονομία

Go to Top