Σήμερα συντελείται η αλλαγή του ελληνικού παραγωγικού μοντέλου

στην Με Άποψη
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Πολλές φορές βλέπουμε να εξελίσσεται μία συζήτηση για την ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της Ελλάδος. Η αντιπολίτευση, μάλιστα, κυρίως η αξιωματική, ζητά την εκπόνηση ενός σχεδίου γι’ αυτήν την αλλαγή.

Δε θα περίμενα τίποτε διαφορετικό από ένα κόμμα, το οποίο ως κυβέρνηση οργάνωσε τα περιβόητα, σοβιετικού τύπου αναπτυξιακά συνέδρια σε κάθε περιφέρεια με αποτέλεσμα, εκτός από τις επικοινωνιακές πομφόλυγες, να έχουν γραφεί και εκθέσεις ιδεών εκατοντάδων σελίδων.

Η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου συντελείται σήμερα αθόρυβα με συγκεκριμένες κυβερνητικές ενέργειες και παρεμβάσεις και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.

Οι επιχειρήσεις ή τα κεφάλαια, εγχώρια και διεθνή, αναζητούν πάντα τόπους και τομείς να επενδύσουν.

Οι κυβερνήσεις οφείλουν να δημιουργούν το κατάλληλο πλαίσιο για να γίνουν ελκυστικές αυτές οι επενδύσεις. Η ελληνική το κάνει με συνέπεια. Μείωση φόρων, χωροταξικό νομοσχέδιο, νέο πλαίσιο για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, νέο πλαίσιο κήρυξης απεργιών, νέο πλαίσιο επενδύσεων σε ΑΠΕ ιδιωτικοποιήσεις, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας και η δημιουργία HUB Καινοτομίας (ThessINTEC και ΧΡΩΠΕΙ) είναι ορισμένες από τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις.

Παράλληλα οι επαφές των κυβερνητικών στελεχών, ακόμη και του ίδιου του Πρωθυπουργού με υψηλόβαθμα στελέχη ή και ιδιοκτήτες μεγάλων διεθνών εταιρειών υποστηρίζει την όλη προσπάθεια.

Δεν είναι τυχαίο ότι εκμεταλλευόμενοι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα κολοσσοί όπως η PFIZER, η MICROSOFT, η AMAZON και η VOLKSWAGEN ξεκινούν επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ οι επενδύσεις από εταιρείες επίσης κολοσσούς στον τομέα των ΑΠΕ είναι στην ημερήσια διάταξη. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει όλος ο προγραμματισμός για την απολιγνητοποίηση της χώρας και οι απαραίτητες επενδύσεις στις λιγνιτικές περιοχές.

Αλλά και οι υποδομές παίζουν μεγάλο ρόλο στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου. Η χώρα μετατρέπεται σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. Τα υπό παραχώρηση λιμάνια μας, μαζί με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, το δίκτυο των οδικών αξόνων και οι ώριμες επενδύσεις στους σιδηροδρόμους δίνουν το στίγμα. Δίπλα έρχεται να «κουμπώσει» και ένα πλαίσιο για τις εμπορευματικές μεταφορές το οποίο χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση.

Με απλά λόγια, η Ελλάδα αλλάζει σταθερά παραγωγικό μοντέλο. Δίπλα στην πρωτογενή παραγωγή που και εκεί έχουν γίνει μεγάλα βήματα εκσυγχρονισμού με τις ομάδες παραγωγών και το νέο συνεταιριστικό πλαίσιο, τις κατασκευές, τη βιομηχανία και τον τουρισμό έρχεται η καινοτομία, οι νέες τεχνολογίες, οι ΑΠΕ, τα logistics να ενισχύσουν το ΑΕΠ.

Η προσπάθεια συνεχίζεται αθόρυβα, χωρίς μεγαλόπνοους, σοβιετικής εμπνεύσεως, σχεδιασμούς.

* Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων. Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο site www.efsimopoulos.gr

Facebook Comments

Τελευταια από Με Άποψη

Go to Top