ΑρχικήΕπικαιρότητα«Μικραίνει» ο «Μεγάλος Περίπατος» - Οι εισηγήσεις Μπακογιάννη

«Μικραίνει» ο «Μεγάλος Περίπατος» – Οι εισηγήσεις Μπακογιάννη

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, κάνει βήματα πίσω για τον «Μεγάλο Περίπατο», αίροντας τους περιορισμούς κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αθήνα.

Οι αντιδράσεις, το μποτιλιάρισμα, και η μετ’ εμποδίων εφαρμογή των μέτρων ανάπλασης οδήγησαν τον Κώστα Μπακογιάννη στο να εισηγηθεί αλλαγές στο χθεσινό Δημοτικό συμβούλιο.

Σε αυτό το πλαίσιο και ενώ αρχικά ο «Μεγάλος Περίπατος» αφορούσε έξι χιλιόμετρα, τώρα θα απελευθερωθούν από τις ρυθμίσεις οι ακόλουθοι δρόμοι:  Αθηνάς, Ερμού,  Πεσμαζόγλου,  Σοφοκλέους  Ευριπίδου, καθώς και οι δρόμοι των Αγίων Θεοδώρων, Δραγατσανίου Παπαρηγοπούλου κ.α

Επίσης απελευθερώνονται οι οδοί Αριστείδου, Χρήστου Λαδά, έως την Πλατέια Καρύτση, Καραγεώργη Σερβίας από την πλατεία Συντάγματος έως την οδό Βουλής.

Στην περιοχή της Πλάκας η κυκλοφορία των οχημάτων, θα συνεχιστεί στις οδούς Ξενοφώντος, Νίκης, Απόλλωνος. Σκούφου και Ναυάρχου Νικοδήμου.

Πάνω από 2.000 νέες θέσεις στάθμευσης για μηχανάκια

«Ο Μεγάλος Περίπατος είναι μια μεγάλη συγκοινωνιακή, πολεοδομική και αρχιτεκτονική παρέμβαση. Στόχος είναι η ανάκτηση του Δημοσίου Χώρου και μια νέα ολοκληρωμένη πολιτική βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Είμαστε στη φάση που το δημοτικό συμβούλιο έχει αποφασίσει ομόφωνα μια σειρά κυκλοφορακών ρυθμίσεων κι εμείς πιστεύουμε ότι είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για μια ζωντανή διαβούλευση που ήδη έχει ξεκινήσει σε όλη την πόλη» ανέφερε ο Κώστας Μπακογιάννης.

Παράλληλα, σημείωσε ότι «οι ρυθμίσεις που εισηγούμαστε ακολουθούν τις επιταγές του ρυθμιστικού σχεδίου του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου και του ΣΒΑΚ και βεβαίως είναι εναρμονισμένη με όλες τις διεθνείς τάσεις αυτή την στιγμή. Τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε μια νέα ισορροπία ανάμεσα στον οδηγό τον επιβάτη τον πεζό και τον ποδηλάτη και΄γι’ αυτό βασιζόμαστε σε μια σειρά από μελέτες πολλές από τις οποίες συζητάμε ήδη στη διαπαραταξιακή επιτροπή».

Επιπλέον, ανέφερε ότι στο πλαίσιο των παρεμβάσεων του «Μεγάλου Περιπάτου» αυξήθηκαν τα πεζοδρόμια, οι λωρίδες αποκλειστικής προτεραιότητας λεωφορείων φτάνουν τα δύο χιλιόμετρα και δημιουργήθηκαν δύο χιλιάδες νέες θέσεις στάθμευσης για μοτοσικλέτες και περίπου 75 για ταξί.

Όριο ταχύτητας στα 30χλμ, αντιδρομήσεις, άδειες και εξαιρέσεις

«Ποιες είναι οι οδοί προτεραιότητας πέρα από τη Βασιλίσσης Όλγας και την Ηρώδου Αττικού;
Είναι η Μητροπόλεως εώς την ΑΘηνάς, δεν συμπεριλαμβάνεται η Αθηνάς, είναι η Αιόλου είναι η Ερμού και οι περιοχές από το εμπορικό κέντρο μέχρι την Πλάκα»
ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης και σημείωσε ότι προβλέπεται αντιδρόμηση των οδών:

Κολοκοτρώνη από την Σταδίου έως τη Βουλής. Της Βουλής από την Καραγ. Σερβίας έως την Κολοκοτρώνη, της Καραγεώργη Σερβίας από τη Βουλής έως την Πλατεία Συντάγματος προκειμένου να εξυπηρετηθεί καλύτερα η πιάτσα ταξί που θα γίνει στην Καραγεώργη Σερβίας.

«Στην Πλάκα η κυκλοφορία επιτρέπεται στις οδούς Ξενοφώντος, Απόλλωνος , Σκούφου και Ναυάρχου Νικοδήμου σε συγκεκριμένα σημεία. Ισχύουν σε όλο το δίκτυο οι θέσεις κατοίκων και ειδικών κατηγοριών. Το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 30χλμ»,  επισήμανε ο δήμαρχος Αθηναίων.

Επίσης, τόνισε ότι υπάρχουν συνολικά 15 εξαιρέσεις οχημάτων στις περιοχές αυτές αλλά και ειδικές άδειες εισόδου για θρησκευτικές τελετές και εκδηλώσεις. «Η λογική είναι ότι τα οχήματα θα πρέπει να εισέρχονται και να εξέρχονται εντός 10λέπτου και ότι με την είσοδο-έξοδο θα απαιτείται ειδική άδεια.

Έχουμε τη Δημοτική Αστυνομία που θα ενημερώνει τους οδηγούς στις εισόδους του Τριγώνου και της Πλάκας και από εκεί και πέρα σε κάθε έλεγχο, εφοσον διαπιστώσει ότι το όχημα δεν έχει άδεια, μπορεί να βεβαιώσει μία παράβαση” σημείωσε ο κ . Μπακογιάννης και πρόσθεσε:”Οι βεβαιώσεις των παραβάσεων πρέπει να αρχίσουν σιγά-σιγά. Θελουμε να δώσουμε χρόνο σε όλους να εξοικειωθούν».

Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη ο έλεγχος θα πραγματοποιείται με τη φορητή συσκευή που έχουν οι δημοτικοί αστυνομικοί ή και με έντυπα παραστατικά ενώ ήδη, έχει δημιουργηθεί εφαρμογή μέσω της οποίας θα μπορεί κάποιος να αιτηθεί και να αποκτήσει την σχετική άδεια. Παράλληλα, θα λειτουργεί ειδικό τηλεφωνικό κέντρο και site όπου κάποιος θα μπορεί να απευθύνει ερωτήματα.