ΑρχικήΕπικαιρότηταΓιατί δεν λειτούργησε το 112 στις πυρκαγιές της Κορινθίας

Γιατί δεν λειτούργησε το 112 στις πυρκαγιές της Κορινθίας

Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε στα social media η μη χρησιμοποίηση του 112 για την εκκένωση περιοχών που επλήγησαν από τις δασικές πυρκαγιές στην Κορινθία.

Όπως ήταν αναμενόμενο ακούστηκαν διάφορες θεωρίες, ιδού όμως ποια είναι η αλήθεια σύμφωνα με πληροφορίες από στέλεχος της Πολιτικής Προστασίας:

Α. Το 112 παραδόθηκε για πλήρη λειτουργία στις 31/12/2019. Αρμόδια για τη χρήση του είναι η Πολιτική προστασία και μόνο αυτή.

Β. Ήταν επιλογή της πολιτικής Προστασίας στην συγκεκριμένη πυρκαγιά να χρησιμοποιηθούν άλλοι τρόποι εκκένωσης και κυρίως οι κατ’ οίκον επισκέψεις (door to door όπως χαρακτηριστικά τις αναφέρουν). Κυρίως επειδή υπήρχε χρόνος για να γίνει κάτι τέτοιο και θεωρείται πιο στοχευμένο από τα γενικά μηνύματα του 112.

Γ. Το 112 έχει επιλεγεί να χρησιμοποιείται ως ύστατο μέσω ενημέρωσης σε περιπτώσεις εκκένωσης, ιδίως να δεν υπάρχει χρόνος για επισκέψεις κατ’ οίκον από στελέχη της πολιτικής προστασίας. Αυτό γίνεται για να μην «εκφυλιστεί» η χρήση του 112. Αν για παράδειγμα κάποιος που βρίσκεται 5.000 χλμ. μακριά από το μέτωπο μιας πυρκαγιάς λάβει το σχετικό μήνυμα και δει ότι δεν κινδυνεύει, υπάρχει ο κίνδυνος να αγνοήσει επόμενα μηνύματα που θα σταλούν όταν πραγματικά κινδυνεύει.

Όσοι έσπευσαν να χλευάσουν το 112 και την λειτουργικότητα του, μάλλον «πήγαν κουβά» σ’ αυτή την περίπτωση…